Nieuwe campagne verbindt winkelen en cultuur in Haagse binnenstad

19 April 2023, 09:00 uur
Den Haag & Regio
mainImage
Arnaud Roelofsz

Marketing Haagse Binnenstad en Stichting Museumkwartier Den Haag gaan samenwerken om meer mensen naar het centrum van Den Haag te lokken.

Marketing Haagse Binnenstad vertegenwoordigt de diverse winkeliersverenigingen in de binnenstad. Stichting Museumkwartier behartigt de belangen van de veertien culturele instellingen rondom de Hofvijver en het Lange Voorhout. In een gezamenlijke campagne promoten zij Den Haag als winkelstad én als cultuurstad.

Dinsdag werden in De Pasage de posters die horen bij de campagne onthuld. Naast deze outdoor promotie wordt ook een uitgebreide online campagne gevoerd.

Combinatiemogelijkheden

“Zo kunnen we laten zien dat een bezoek aan de Haagse binnenstad veel meer is dan alleen winkelen", zegt voorzitter Marcel Westerdiep namens de winkeliers. "De stad staat bol van combinatiemogelijkheden. Waar anders kan je bij wijze van spreken je gloednieuwe schoenen inlopen in het Mauritshuis?”

Koos van Geest, voorzitter BIZ City Center, vult aan: "Snel voordat je het theater ingaat nog een nieuwe parfum halen of juist uitgebreid lunchen na een bezoek aan een expositie. Alles op loopafstand, dat is toch heerlijk!”